Kdo často řídí, ví, že silnic existuje mnoho nejrůznějších typů, přičemž některé jsou obtížněji sjízdné, než jiné. Zdaleka nejsnadnější jsou dálnice, kdy se jedná v podstatě o přímou cestu, a kde by nedocházelo k nehodám, pokud by všichni dodržovali dopravní předpisy a pokud by bylo možné vyhnout se mikrospánku. A ačkoliv za ty nejhorší se většinou považují polní či lesní cesty, není tomu tak. Statistiky ukazují, že zdaleka nejvíce tragických nehod se stává na serpentinách.
Jedná se o často klikaté silnice, které slouží k překonávání velkých výškových rozdílů. V důsledku toho zde máme často nejen úzkou silnici, neboť na širší zde není prostor, ale také extrémní stoupání spojené s poměrně ostrými zatáčkami. Skalní stěna na jedné straně znamená, že za ně není většinou vidět, zatímco prudký svah na té druhé zase že není možné se protijedoucímu vozu vyhnout, pokud jede například částečně v protisměru.
Pak je tu také již zmíněné extrémní stoupání, na které leckdy upozorňuje i dopravní značka. Je jasné, že zdaleka ne každé auto něco takového pohodlně zvládne, nehledě na nájezdy do zatáček, které jsou leckdy poměrně ostré. To vše vede k mnoha dopravním komplikacím, pokud se míjí dvě protijedoucí auta. Jediné štěstí je, že tyto silnice nebývají příliš frekventované a jsou používány pouze v případech, kdy není možné jiné řešení.
Pak je potřeba zmínit, že podmínky nejsou mnohdy zrovna ideální. Silnice mohou být mokré, nebo dokonce namrzlé. To platí zejména u těch ve vyšších nadmořských polohách – a právě to jsou místa, kde serpentiny najdeme zdaleka nejčastěji. V takových případech může velmi snadno dojít k osudové nehodě, a to i v případě, že budeme jezdit opatrně.
Proto bychom měli dávat pozor, pokud takovými cestami projíždíme. Velmi snadno se nám může stát nehoda, a to i při zachování veškeré opatrnosti. Zde tedy platí, že bychom měli jezdit opatrně. Mnohem lepší je jezdit pomaleji a opatrně. Tak zvýšíme šance, že serpentiny v pořádku překonáme.